söndag 22 juni 2008

Blåsig midsomrig glassrunda


Dagen efter midsommarafton som bestod av laddning av kolhydrater i alla dess former, både fasta och framförallt flytande, gled fotografen och jag ut på en glassig cykeltur i ett blåsigt Hässleholm. Vårt mål var att leta upp en teknisk MTB-bana som enligt uppgift skulle ligga vid Magle våtmark i närheten av Tormestorp. Planen var att vi där skulle köra "ett par varv" för att sedan rulla hemåt i medvinden.


Vi lyckades hitta omnämnd bana men "ett par varv" kunde vi ju glömma. Midsommaraftonens alkoholintag gjorde att det kändes tyngre än vanligt att klättra uppför på cykeln. Pumpen fick jobba ordentligt. Efter knappt ett varv tyckte vi att det var dags att köra lite slätförs igen. Om banan kan sägas att den var riktigt rolig och riktigt teknisk. Jag är dock glad att jag höll mig kvar på cykeln då jag knixade mig uppför, ty mängden stenar i spåret var läskigt stor. Värre än på stigarna på "mitt" Balsberg.


Tid: 1h26min
Puls: 121/183

2 kommentarer:

Magda Gad sa...

ja shit jag har oxå känt av midsommarens intag ha ha, inte direkt toppform den här helgen!

Anonym sa...

*skrattar*